Grey Whales - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Angela Nijsten van Baal - WaarBenJij.nu Grey Whales - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Angela Nijsten van Baal - WaarBenJij.nu

Grey Whales

Door: Rob en Angela

Blijf op de hoogte en volg Angela

21 Februari 2011 | Verenigde Staten, Monterey

Warm aangekleed zijn we vanochtend aan boord gegaan van de TP SUR CLIPPER. De boot waarmee we op zoek zijn gegaan naar walvissen. Hier in Monterey kun je het hele jaar door walvissen zien maar wel steeds verschillende soorten. Nu waren er de grote grijze walvissen. Al vrij snel zagen we 2 walvissen. Steeds als ze weer onder doken was het een verassing waar ze weer opdoken. Een paar keer waren ze toch vrij dicht bij de boot. Foto´s maken lukte alleen niet echt maar Rob heeft wel wat kunnen filmen. Op het laatst lagen we een beetje schuin achter een andere boot en zie ik 1 van de walvissen uit het water springen. Echt een prachtig gezicht!! Ik en een man naast mij waren de enige die het gezien hebben, het ging zo snel, op het moment dat ik roep en Rob kijkt zag hij alleen nog het opspatten van het water. Volgens de biologe aan boord was het iets heel bijzonders omdat deze walvissoort dat bijna nooit doet. Zelf had ze het nog niet gezien. Ik had dus echt heel veel geluk!
Op het laatst hebben we nog een groep blauwe dolfijnen gezien.
In de haven hebben we weer een hoop zeeleeuwen gezien en ook een paar zeeotters, die zijn groter dan ik dacht. Ze zien er heel lief uit maar er is ons vertelt dat het hele gemene beesten zijn.
Morgenvroeg vertrekken we naar LA wat wel een flink eind rijden is. We hopen onderweg ook nog zee olifanten te zien.

• 22 Februari 2011 - 06:52

Saskia:

jeetje wat een mooie ervaring.
    maar weet je zeker dat jij en die man ze niet " hebben zien vliegen"?
    geintje.
    ben benieuwd naar de filmpjes van deze mooi dieren.
    lfs

• 22 Februari 2011 - 09:11

Steven:

Gaaf zeg!

• 22 Februari 2011 - 09:22

Dino:

Jaja, Angje heeft het weer gezien....?!
    Haha, cool man!
    Was je niet zeeziek geworden?
    Hier is het héél koud!! Brrr!!
    Kus X

• 22 Februari 2011 - 09:43

Mama En Theo:

Wat gaaf zeg weet uit ervaring wat een in druk het op eimand maakt.Kan iemand die het nooit heeft mee gemaakt zich niet voor stellen.was er veel deining op de boot of viel dat mee.Goede reis na Los Angeles.Groetjes mama en Theo.